20:25
Педагогічний міні-консиліум

    Молодий педагог, який ступив на поріг школи, схожий на людину, яка опинилася в безмірному океані, але ще не вміє плавати.  Цей океан – значна кількість проблем, які молодому вчителю доводиться вирішувати у процесі професійного становлення. Як ніхто інший потребує він підтримки та порад досвідчених колег.

  Саме основним питанням професійного становлення був присвячений педагогічний міні-консиліум «Шлях  до професійного успіху» для молодих вчителів початкової ланки загальноосвітніх навчальних закладів району, який відбувся 30 жовтня на базі Новоселицької гімназії.

    Учитель – це головна фігура педагогічного процесу. Його особистий приклад – це потужний чинник  виховного впливу. Завдяки спілкуванню з учнями вчитель виховує їх не лише словом, а й усіма якостями своєї особистості. Шляхам створення позитивного іміджу вчителя,  вимогам до його педагогічної культури,  зовнішнього вигляду, мовлення  та манер, особистих якостей присвятила свою доповідь  керівник районної творчої групи вчителів з впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти вчитель початкових класів Рингацького навчально-виховного комплексу Лариса Миколаївна Довга.

       Логічним продовженням питання формування професійної майстерності був виступ керівника районного методичного об’єднання вчителів 2-х класів Лариси Несторівни Бойчук (Слобідський НВК), який містив поради молодим вчителям щодо їх першої зустрічі  зі школою та колективом, вміння заходити  у клас, дотримання санітарно-гігієнічних вимог та правил під час організації навчально-виховного процесу, умілої організації взаємодії на уроці.

         Одним із головних постулатів педагогіки є розуміння того, що урок – це частина життя дитини. Якщо урок – це життя, то, отже, воно наповнене проблемами. Виходить їх потрібно вирішувати. Жити – значить мати проблеми, а вирішувати їх – значить зростати інтелектуально (Дж. Гілфорд)

      Вчитель початкових класів Новоселицької гімназії Чебан Ірина Іванівна проаналізувала  за алгоритмом: ілюстративний приклад/реакція вчителя/переконання вчителя/корекція осмислення/корекція поводження - моделі педагогічних ситуацій («запізнення», «знов не вивчив урок», «усе бачити  й усе зауважити», «Ви – не об’єктивні») та помилки, що найбільш часто зустрічаються у педагогів.

         План уроку — це початок творчого пошуку, засіб ефективності уроку, реалізація задуму вчителя, ґрунт натхнення і талановитої імпровізації. «Орієнтовні вимоги до складання поурочних планів. Яким має бути конспект уроку молодого вчителя». Ці питання  у ході виступу висвітлила вчитель Новоселицького ліцею Моленца Анжела Володимирівна.

         Підготовка вчителя до уроку є важливою частиною професійної діяльності вчителя. Саме тут він будує те підґрунтя, ту основу, від якої багато в чому залежить успіх уроку. Вчитель Черленівської ЗОШ, керівник районного методичного об’єднання вчителів початкових класів Безушка Анатолій Іванович ретельно проаналізував складові попереднього і безпосереднього етапів підготовки до уроку.

          Фуштей Світлана Валентинівна, вчитель Новоселицької ЗОШ №3, розкрила вимоги до змісту, обсягу та рівня складності домашніх завдань, як одної з важливих складових навчально-виховного процесу, яке поглиблює і розширює набуті знання, готує учнів до активного сприймання нових знань, забезпечує всебічне повторення вивченого матеріалу. У ході презентації обговорювалися принципи добору домашніх завдань, їх класифікація, цікаві форми та методи його перевірки.

        Шкільна дисципліна є умовою нормальної навчально-виховної діяльності школи. Цілком очевидно, що за відсутності дисципліни не можна провести на належному рівні ні уроку, ні виховного заходу, ні будь-якої іншої справи. Вона є водночас і засобом виховання школярів. Створення дисципліни на уроці є достатньо склад­ною проблемою не тільки для молодих педагогів, але й для вчителів з певним педагогічним стажем роботи в школі.

      Методист райметодкабінету Світлана Ігорівна Бузумурга презентувала молодим колегам збірник «Дисципліна на уроці», у якому розкрито причини недисциплінованої поведінки учнів, прийоми покращення дисципліни, методики педагогічного впливу.

      Слід відзначити ретельну творчу підготовку вчителів, які  виступали на консиліумі. Окрім презентацій, ними були підготовлені паперові варіанти питань, більш розширені за змістом.

    Кожен з молодих вчителів отримав теку з матеріалами, що обговорювалися на зустрічі, та питаннями для самостійного опрацювання.

    На жаль, не всі запрошені молоді фахівці прийняли участь у обговоренні, дискусіях з питань за планом заходу, оскільки час проведення консиліуму співпав з сесією у ВУЗах. Бажаємо нашим студентам вдалої сесії. А з матеріалами міні-консиліуму вони зможуть ознайомитися, звернувшись до сайту районного методичного об’єднання вчителів початкових класів «Відкритий урок».

Дивитись фотоальбом...

Переглядів: 513 | Додав: Anatolii_Bezushka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar