ПРЕСТИЖ УЧИТЕЛЯ

ПРЕСТИЖ УЧИТЕЛЯ

Стисло розповімо про престиж учителя. Престиж безпосередньо пов'язаний із авторитетом учителя, але відрізняється від останнього тим, що припускає, крім поваги, перевагу одного перед іншими, навіть автори­тетами. Інакше кажучи, вихованець на основі власних уявлень про цінності й ціннісні орієнтації «обирає» для себе педагога. Ми вже говорили про стихійний і сугестивний (здатний навіювати, вселяти) характер впливу авторитету на вихованця. Якщо йдеться про престиж, то виховний фактор (в особі вихователя) впливає вже не стихійно, а згідно з переважним вибором самого вихованця, причому на вибір одного з багатьох, кіль­кох можливих. В очах дітей авторитетний учитель бу­ває престижним не завжди й не обов'язково. Нерід­ко школярі віддають перевагу педагогові-лібералові, який потурає їхній анархії та неорганізованості, або педагогові-добрякові. Поряд із поняттям престиж існує поняття престижність. Перше означає взагалі психолого-педагогічний і соціальний феномен; дру­ге - наявність і ступінь (рівень) виразності престижу в конкретної особистості. Престижність учителя за­звичай свідомо створює в учнів настанову на позитив­не ставлення до майбутньої діяльності та - навпаки. Про престижність учителя школярі роблять висновки за його професійною та непрофесійною діяльністю, а також за його особистісними якостями.

Категорія: Мої статті | Додав: Anatolii_Bezushka (13.01.2015)
Переглядів: 363 | Теги: ПРЕСТИЖ УЧИТЕЛЯ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar