ПРЕСТИЖ УЧИТЕЛЯ Стисло розповімо про престиж учителя. Престиж безпосередньо пов'язаний із авторитетом учителя, але відрізняється від останнього тим, що припускає, крім поваги, перевагу одного перед іншими, навіть авторитетами. Інакше кажучи, вихованець на основі власних уявлень про цінності й ціннісні орієнтації «обирає» для себе педагога. Ми вже говорили про стихійний і сугестивний (здатний навіювати, вселяти) характер впливу авторитету на вихованця. Якщо йдеться про престиж, то виховний фактор (в особі вихователя) впливає вже не стихійно, а згідно з переважним вибором самого вихованця, причому на вибір одного з багатьох, кількох можливих. В очах дітей авторитетний учитель буває престижним не завжди й не обов'язково. Нерідко школярі віддають перевагу педагогові-лібералові, який потурає їхній анархії та неорганізованості, або педагогові-добрякові. Поряд із поняттям престиж існує поняття престижність. Перше означає взагалі психолого-педагогічний і соціальний феномен; друге - наявність і ступінь (рівень) виразності престижу в конкретної особистості. Престижність учителя зазвичай свідомо створює в учнів настанову на позитивне ставлення до майбутньої діяльності та - навпаки. Про престижність учителя школярі роблять висновки за його професійною та непрофесійною діяльністю, а також за його особистісними якостями. | |
| |
Переглядів: 363 | | |
Всього коментарів: 0 | |