18 грудня 2014 року на базі Мамалигівського загальноосвітнього навчального закладу відбувся районний семінар-практикум вчителів початкових класів з проблеми: «Здоров’язберігаючі освітні технології як умова формування у молодших школярів навичок здорового способу життя».
Вибір навчального закладу для проведення семінару з даної теми зумовлений тим, що на базі Мамалигівської школи діє дослідницько-експериментальний майданчик обласного рівня з проблеми «Формування здоров’язбережувальної компетентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку».
Основними завданнями семінару було: визначення основних напрямів роботи класоводів з формування у молодших школярів навичок здорового способу життя, ознайомлення педагогів району з досвідом роботи вчителів початкової ланки закладу щодо впровадження у навчально-виховний процес здоров’язберігаючих технологій. Радо привітали учасників семінару, презентували свою шкільну родину учні початкових класів. Тимчасово виконуюча обов’язки директора навчального закладу Чеботар Людмила Валеріївна ознайомила присутніх з історією навчального закладу, досягненнями педагогічного колективу та учнів.
У рамках методичного заходу учасники семінару мали змогу ознайомитися з практикою застосування здоров’язберігаючих технологій на уроці математики у 1-Б класі (вчитель: Молдован Минодора Семенівна), природознавства у 3-Б класі (вчитель: Чеботар Ірина Павлівна), позакласного читання у 3-В класі (вчитель: Попова Лідія Деомидівна), інтегрованому уроці з розвитку зв’язного мовлення та громадянської освіти у 4-Б класі (вчитель: Горбенко Тамара Михайлівна). Під час проведення уроків вчителями були використані різні прийоми та методи щодо збереження фізичного, психічного, соціального та духовного здоров’я дітей (нестандартні фізкультхвилинки, вправи-енергізатори, кольоротерапія, музикотерапія, аромотерапія, опорні зорово-рухові траєкторії для очей за методикою професора В.Ф. Базарного, пальчикова гімнастика, мішечки із сіллю для правильної постави під час письма, малювання на піску тощо).
Вибір бузкового кольору оформлення класної кімнати 4-Б класу, як кольору, що сприяє розвитку творчих здібностей, довів свою доцільність. Учні цього класу вразили присутніх не лише своєю активністю на уроці, вмінням співати, декламувати, а й умінням складати вірші.
Парти у початкових класах регулюються відповідно до росту дитини. Таким чином в учнів формується правильна робоча постава. У кожному класі молодші школярі мають змогу попрацювати за конторкою, що зміцнює їх опорно-руховий апарат, підвищує імунітет, фізичну та психічну витривалість і увагу, творчі здібності.
До уваги присутніх був представлений куточок з різноманітними доріжками та пристосуваннями для масажу стоп, що є не тільки чудовим засобом профілактики плоскостопості, а й благотворно впливає на весь організм дитини.
З практикою проведення динамічної паузи як одного з ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності першокласників ознайомила вчителів району Молдован М.С.
Під час методичного модуля семінару керівник шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів Горбенко Т.М. презентувала досвід кафедри з впровадження здоров’язберігаючих технологій, ознайомила з поетапною реалізацією програми дослідницько-експериментального майданчика.
Вчитель початкових класів Новоселицької гімназії Андронатій Ірина Ігорівна поділилася досвідом роботи навчального закладу з використання методу проектів щодо формування у молодших школярів валеологічних знань та умінь.
Методист РМК Бузумурга С.І. проаналізувала напрями професійно–педагогічної діяльності вчителя з формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров’я.
З метою психопрофілактики психічного здоров’я педагогів методист районної психологічної служби Клічук Тетяна Максимівна провела з педагогами тренінг «Професійне здоров’я вчителя». Після тренінгу учасники отримали «Порадки» від Святого Миколая» щодо попередження професійного вигорання.
На завершення семінару з урахуванням зауважень та пропозицій учасників були прийняті рекомендації щодо впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес початкової ланки.
Учасники методичного заходу дійшли висновку, що:
- першочерговим завданням будь-якого навчального закладу має бути високий рівень здоров'я дитини, а за ним — високий рівень знань;
- збереження здоров'я дітей, формування в них свідомого вибору здорового способу життя, здоров’язбережувальних компетенцій, компетентного ставлення до власного здоров’я, є актуальною проблемою;
- ефективність формування здорового способу життя вимагає активного залучення учнів до здоров’язберігаючого навчального процесу, формування в них активної позиції щодо зміцнення і збереження власного здоров’я;
- системність у формуванні життєвих навичок школяра забезпечується не лише регулярністю, а й всебічністю даного процесу, і не тільки за напрямками діяльності. До планування і здійснення даної роботи залучаються всі учасники педагогічного процесу: адміністрація закладу, психолог, соціальний педагог, медпрацівник, вихователь групи продовженного дня тощо;
- школа й учитель несуть правову й моральну відповідальність за здоров'я школярів, за створення позитивної, сприятливої атмосфери в класі, школі та сім'ї;
- - досвід вчителів початкової ланки Мамалигівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. з використання здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховному процесі заслуговує на увагу та впровадження у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів району.
Фотоальбом
|