20:17 Впровадження курсу «Культура добросусідства» | |
Всі люди народилися вільними й рівними за своєю гідністю та правами. Вони наділені розумом і совістю та повинні діяти один стосовно іншого в дусі братерства. «На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, втрати державної незалежності та потрапляння у сферу впливу іншої держави, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді – формування нового українця, що діє на основі національних та європейських цінностей» - зазначено у «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», затвердженій наказом МОНУ № 641 від 16.06.15 року. З метою розвитку гуманітарної освіти, діалогу й толерантності серед дітей та дорослих, а також міжрегіонального співробітництва і формування громадянської ідентичності дітей та молоді, враховуючи на рекомендації експертів Офісу Верховного комісару ОБСЄ у справах національних меншин, з цього навчального року розпочинаються адаптація, апробація та впровадження курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства». Згідно наказу Департаменту освіти, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації № 255 від 18.05.2015 року «Про організацію роботи з адаптації, апробації та впровадження курсу «Культура добросусідства» до цієї роботи залучено навчальні заклади і нашого району. Вчителі 1-х, класні керівники 5-х класів Новоселицької гімназії, Новоселицького ліцею, Маршинецького начально-виховного комплексу, Мамалигівської та Боянської загальноосвітніх шкіл та вихователі дошкільного підрозділу Маршинецького НВК взяли участь у навчальних семінарах, тренінгах, що проводились за сприянням експертів Офісу Верховного комісару ОБСЄ у справах національних меншин, із залученням авторського колективу програм та методичних посібників спецкурсу «Культура добросусідства» під керівництвом М.А. Араджионі та отримали відповідні сертифікати.
З 9 по 14 серпня в м. Скадовську Херсонської області пройшов авторський методичний семінар-тренінг для вчителів, класних керівників 5-11 класів, які будуть проводити адаптацію і подальшу апробацію програм виховних годин для підлітків і посібників спеціального курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства», у якому взяли участь класні керівники 5-х класів вище зазначених навчальних закладів. На базі ІППО Чернівецької області відбулися авторські методичні семінари-тренінги з 15 по 20 серпня для вчителів 1-х класів, які здійснюватимуть апробацію програм та робочого зошита: «Я, моя сім’я, мої сусіди» (1 клас), «Місце, де ми живемо» (2 клас), «Працюємо, вчимося, відпочиваємо разом» (3 клас), «Пишаємося Буковиною» (4 клас), та з 17 по 22 серпня - для вихователів ДНЗ, які задіяні в апробації робочого зошита «Український віночок». Учасники семінарів-тренінгів відмітили, що курс «Культура добросусідства» синтезує знання, вже набуті дітьми в процесі освоєння навчальних предметів, і нові відомості з краєзнавства, етнічної історії регіону, етнографії, аксіології та конфліктології, що подаються під час вивчення цього курсу. В рамках проекту «Сприяння розвитку міжкультурної освіти в Україні» 18-21 листопада 2015 року в Одесі була проведена Третя робоча нарада, під час якої проводилися звіти про початок апробації курсу в різних областях України й підготовку посібників, візити в навчальні заклади, обмін досвідом викладачів курсу із регіонів. У роботі взяло участь більше 70 представників регіонів, де діє проект «Культура добросусідства». До складу групи від Чернівецької увійшла вчитель 1-го класу Маршинецького навчально-виховного комплексу Кірцоя Анжела Михайлівна.
Всі учасники підсумкової конференціі обмінювалися враженням про семінари - тренінги, які були проведені для вихователів і вчителів в їх регіонах, ділилися досвідом адаптації навчально - методичних матеріалів. Курс «Культура добросусідства» передбачає формування в учнів високого рівня толерантності та пріоритетності загальнолюдських цінностей, наголошує на рівності всіх людей незалежно від статусу, етнічної та релігійної належності, вивчає спільне і відмінне у традиціях і культурах різних народів.
| |
|
Всього коментарів: 0 | |