Чи комунікабельний педагог Мета: визначення рівня комунікативної компетентності педагогічних працівників.. Інформаційний інструктаж: Відповідати потрібно швидко, однозначно: «так», «ні», «іноді». Бланк опитувальника 1. Попереду бесіда з одним із батьків. Чи вибиває вас із колії її очікування? 2. Чи викликає у вас незадоволення доручення виступити з доповіддю? 3. Відкладаєте неприємну розмову про дитину з її батьками до останнього моменту? 4. Чи вважаєте ви, що не слід особисто розмовляти з про особливості виховання в сім ї, а краще провести анкетування, письмове опитування? 5. Вам пропонують підготувати загальні збори освітнього закладу. Докладете максимум зусиль, щоб уникнути цього доручення? 6. Чи ділитеся з колегами та керівництвом закладу своїми переживаннями від спілкування? 7. Переконані, що спілкуватися з батьками набагато складніше, ніж з дітьми? 8. Роздратовані, якщо хтось постійно ставить запитання? 9. Чи вірите ви, що існує проблема «педагогів і батьків», що вони розмовляють «різними мовами»? 10. Вам соромно нагадувати про обіцянку, яку вони забули виконати? 11. Чи засмутить вас прохання будь-кого допомогти розібратися в тому чи іншому складному питанні виховання? 12. Чи промовчите ви, якщо почуєте у чиємусь висловлюванні помилковий погляд щодо виховання школярів? 13. Чи боїтеся брати участь у розв’язанні конфліктних ситуацій? 14. У вас є свої критерії оцінювання виховання? 15. Чи вважаєте ви, що виховувати потрібно і батьків і педагогів? 16. Вам простіше підготувати інформацію у письмовому вигляді, ніж провести усну консультацію? Підрахунок результатів: «Так» - 2 бали; «іноді» - 1 бал; «ні» - 0 балів. Усі бали додають і визначають, до якої категорії належить педагог. 30 – 32 бали. Вам складно вступати у спілкування з. На вас важко покластися у справі, яка вимагає колективних зусиль. Причини труднощів у спілкуванні прагнете перекласти, адже переконані, що більшість шукають у вашій роботі лише недоліки. Ваше невміння побудувати спілкування призводить до того, що вони теж починають уникати спілкування з вами. Спробуйте стати більш товариською людиною, контролюйте себе. 25 – 29 балів. Ви замкнуті, неговіркі. Спілкування для вас – складна, неприємна справа. Ви знаєте цю особливість свого характеру і буваєте незадоволені собою, проте у невдалих контактах прагнете більшою мірою звинуватити їх, а не власну некомунікабельність. Вам під силу змінити цю особливість свого характеру. Участь у спільній цікавій справі допоможе вам налагодити контакти! 19 – 24 бали. Ви досить товариські. У незнайомій ситуації почуваєтеся цілком упевнено. Вам вдається легко знайти спільну мову з більшістю, але з «важкими» дюдьми ви не прагнете активно спілкуватися. У складній ситуації обираєте тактику «споглядання». Труднощі спілкування не лякають вас, однак деколи буваєте надмірно критичні. Ці недоліки нескладно виправити. 14 – 18 балів. У вас достатній рівень комунікабельності. Ви переконані, що з будь-ким можна знайти «спільну мову». Ви залюбки вислуховуєте, вмієте відстояти свою думку, при цьому не нав’язуючи її. Люди прагнуть підтримувати контакт з вами, дослухаються до порад. Водночас ви не любите багатослів’я, зайвої емоційності, прагнете уникати непотрібних конфліктів. 9 - 13 балів. Ви дуже товариські. Ви любите бути в центрі уваги, нікому не відмовляєте в проханнях, хоч не завжди можете їх виконати. Прагнете висловити власну думку, у будь-якій ситуації дати пораду, однак така поведінка може викликати роздратування. Ви запальні, але швидко заспокоюєтеся. Вам бракує терпіння у розв’язанні проблем. За бажання, однак, умієте будувати змістовне спілкування. 8 і менше балів. Ви надмірно товариські. Прагнете стати другом кожному, бути в курсі всіх їхніх проблем. Завжди активно сперечаєтеся і дискутуєте. Радо беретеся за будь-яку справу, проте не завжди можете успішно довести її до кінця. Маєте власну думку з будь-якого питання і завжди прагнете її висловити. Можливо, з цієї причини деякі колеги дещо стороняться вас. Замисліться над цим.
| |
| |
Переглядів: 333 | |
Всього коментарів: 0 | |