Дитина погано читає Навичка читання - запорука успішного навчання. Щоб розвинути у дітей інтерес до читання, вчителі-практики пропонують батькам ряд рекомендацій. Тексти для читання повинні відповідати віку дитини, бути емоційно насиченими, пізнавальними. Слід дати синові або дочці право вибору матеріалу для читання в залежності від їх настрою і навіть самопочуття. Для розвитку інтересу до читання треба створювати ситуацію успіху, підтримувати в дитині віру в те, що все вийде. Цьому сприяє самозамір швидкості читання. Щоденно протягом однієї хвилини молодші школярі читають тексти, перераховують прочитані слова і записують результати. Порівняння результатів через тиждень покаже, чи збільшилася швидкість читання. Успішність у навчанні читання залежить від мотивації діяльності дитини. І, навпаки, саме успіх створює мотив: " Я хочу читати, тому що в мене виходить". Не можна вимагати від дитини: "Якщо не прочитаєш швидко і без помилок, з місця не встанеш! ". Звичайно, батькам хочеться, щоб син чи донька навчилися добре читати буквально за тиждень, але не можна примушувати дитину довгий час сидіти за книгою, нервуватися, якщо щось було прочитано неправильно, так як фізична втома і напруженість разом з докорами і доганами можуть взагалі відвернути малюка від книги. Бажано, щоб дитина читала вголос недовго. Доведено, що важлива не тривалість читання, а частота вправ. Краще всього, якщо це буде щоденне багаторазове, через одну-дві години, п'ятихвилинне читання з переказом змісту прочитаного. Хороші результати дає читання перед сном, оскільки саме останні події дня фіксуються емоційною пам'яттю людини. Результативним методом з формування навичок читання є напівголосне читання дитини разом з дорослим. При цьому вона звертає увагу на інтонаційну чіткість, паузи і логічний наголос. Так швидкість сприйняття графічних знаків, а значить, і швидкість читання дитини збільшуються. Якщо малюк "сфальшивив", то треба запропонувати йому знову прочитати те місце, де була зроблена помилка. Учнів 1-2 класів не можна квапити при читанні. Квапливе читання, як правило, неусвідомлене. Подоланню труднощів сприяє бережливий режим читання. Дитина читає 1-2 рядки і отримує короткочасний відпочинок. Це можливо під час перегляду діафільмів, при читанні книг серії "Для маленьких": молодший школяр відпочиває, коли знайомиться з ілюстраціями, які передують читанню, і готується до сприйняття наступних пропозицій. Щоб привчити сина чи дочку до самостійного читання, можна кому-небудь з дорослих почати читати книгу вголос і зупинитися на самому цікавому місці. Захоплений бажанням дізнатися, що станеться далі, молодший школяр в більшості випадків продовжить читати самостійно. Слід обов'язково запитати, про що він прочитав, похвалити і висловити сподівання, що дитина і далі буде читати самостійно. Можна розповісти синові чи доньці цікавий епізод з твору і замість відповіді на запитання дитини "А що було далі?" запропонувати дочитати самому. Дуже добре, якщо в сім'ї практикується домашнє читання вголос. Тривалість такого читання має становити 20-30 хвилин, щоб уникнути перевтоми маленького учня. Прочитане необхідно обговорювати з дитиною. Не можна контролювати його і вимагати звіту (що прочитав, що зрозумів, що запам'ятав), не можна нав'язувати свої погляди. Бажано, щоб вдома був куточок читання. Комплектується особиста бібліотека молодшого школяра залежно від його інтересів, статі і віку, матеріальних можливостей родини. У куточку читання обов'язково повинні бути улюблені дітьми твори художньої літератури. Можливо, це будуть перші книжки з пам'ятним надписом, які подарували батьки, а може, розповідь про улюблену тварину або пригодницька повість. Доцільно мати в сім'ї довідкові, науково-популярні та художні видання за шкільною програмою, які допоможуть дітям підготуватися до занять, а також книги та періодичні видання, які підштовхнуть малюка до розвитку власних здібностей. Це книги серії "Я пізнаю світ", "Енциклопедія молодшого школяра", словники, атласи та ін. Молодший шкільний вік - час пошуку відповідей на безліч питань. Психологи стверджують, що маленька дитина за день просить відповісти на 200 питань. З віком їх кількість зменшується, але самі питання стають складнішими. Відомо, що молодшим школярам більше подобається слухати чиєсь читання, ніж читати самим, тому привчати їх до книги треба поступово. Щоб допомогти синові або дочці зорієнтуватися у величезному світі різноманітної літератури і вибрати певну книгу для читання, потрібно хоча б зрідка відвідувати разом з дитиною бібліотеки і книжкові магазини. Купувати книги бажано також разом з дітьми. Перед тим як це зробити, бажано ознайомитися з їх змістом: прочитати анотацію або звернення до читача, переглянути кілька сторінок, звернути увагу на ілюстрації та оформлення. Для учнів у початковій школі доцільно купувати тонкі книжки з великими картинками. Бажано, щоб діти запам'ятовували назву книги, ім'я автора, намагалися самі знайти інформацію про нього. Необхідно привчати малюків при самостійному читанні фіксувати виниклі питання, щоб потім їх поставити дорослим або прочитати про це в довідковій літературі. Можна порекомендувати синові або дочці цікаві місця з книги виписувати в зошит або, якщо книга власна, акуратно робити позначки на полях. Головне, потрібно привчати маленького учня читати вдумливо, вникати при цьому в сенс кожного слова. Допоможуть зацікавити дитину читанням прості ігри: "Згадай твір за цитатами або ілюстраціях ", " Зроби малюнок до книги» і т.п.
| |
| |
Переглядів: 1245 | |
Всього коментарів: 0 | |