Труднощі з математикою Математика - це гімнастика для розуму, яка формує і розвиває здатність мислити логічно і міркувати аргументовано. У математиці, як і в спорті, не можна досягти успіху в ході пасивних спостережень за діями інших. Потрібні систематичні напружені вправи, що пов'язані з роботою думки, під впливом яких дитина поступово починає опановувати спочатку найпростіші, а потім все більш складні розумові операції. Натренований таким чином мозок починає удосконалюватися. Це і є найцінніший результат вивчення математики. Часто діти при відповіді або рішенні задач діють за завченими шаблонами-зразкам. Однак поступово складність і обсяг інформації, яку потрібно засвоїти, збільшуються. Безсистемне запам'ятовування вимагає від молодшого школяра великих зусиль, у результаті чого математика стає для нього настільки важким предметом, що вивчати його вже зовсім не хочеться. Таку інтелектуальну пасивність дитини дорослі нерідко приймають за лінь або нездатність до математики. Сталося те, що зазвичай кажуть: "Він запустив математику", тобто з'явилися актуальні проблеми. Але більш точно говорити: "Ми запустили математику". Батькам потрібно пам'ятати наступне: • У математиці головне - зрозуміти, а не запам'ятати, тим більше що смислова обробка вивченого матеріалу забезпечить одночасно і те, і інше. • Якщо дитина погано освоїть математику в початкових класах, то не варто сподіватися на його подальші успіхи в середніх і тим більше старших класах. • Гарні оцінки і правильні відповіді на стандартні запитання "Скільки буде?" і "Як знайти?" ще не дають повної гарантії того, що з математикою у сина або дочки все буде гаразд. • Молодшому школяреві обов'язково потрібна допомога дорослих. Через вікові особливості він не може правильно оцінити якість своїх знань, що заважає міцному засвоєнню навчального матеріалу. Щоб оцінити глибину розуміння і якість засвоєння математичних знань, потрібно перевірити відповідність практичних дій дитини при вирішенні завдань запропонованим малюнкам, схемам. Наприклад, якщо учень при виконанні завдання "Від мотузки відрізали 10 м, що складає одну п'яту її частину. Яка довжина мотузки?" знаходить відповідь за допомогою дії ділення, то він або зовсім не думав, або міркував неправильно. І навіть якщо молодшим школярем для вирішення наведеного завдання буде вибрано дію множення, то син або дочка повинні пояснити, чому вирішили задачу саме так. Посилання на правило в підручнику - хороший аргумент, але не найпереконливіший. Попросіть дитину намалювати відрізок (мотузку ) і на ньому пояснити: що в завданні відомо, що потрібно знайти, чому необхідно множити. Така практична робота допоможе учневі краще зрозуміти завдання і спосіб її вирішення, а дорослому - оцінити рівень засвоєння дитиною навчального матеріалу.
| |
| |
Переглядів: 830 | |
Всього коментарів: 0 | |